Vartotojo patirtis (User experience) ir kokią įtaką tai daro Jūsų svetainei
Vartotojo patirtis (User experience) ir kokią įtaką tai daro Jūsų svetainei
Vartotojo patirtis – tai vartotojo pojūčiai ir atsakomieji veiksmai, kurie atsiranda naudojant tam tikrą produktą, paslaugą ar sistemą.
Vartotojo patirtis apima emocijas, įsitikinimus, pojūčius, fiziologinę ir psichologinę reakciją, kuri atsiranda pradedant naudoti ar naudojant tam tikrą sistemą. Šis terminas plačiai naudojamas IT srityje, siekiant aprašyti vartotojo požiūrį, kuris atsiranda naudojantis konkrečiomis sistemomis, aplikacijomis ar internetinėmis svetainėmis.
Dar kitaip šią sąvoką galima apibūdinti kaip vartotojo įspūdžiai, kurie atsiranda naudojantis svetaine. Čia įeina išvaizda, kaip patogiai sudėlioti mygtukai, nuorodos ir kiti elementai.
Kodėl tiek dėmesio skiriama šiai sričiai? Viskas labai paprasta, jeigu vartotojui gražu ir patogu naudotis svetaine – Jus gaunate pelną, jei vartotojui kyla problemų su svetainės naudojimu, jis ją užverčia ir suranda kitą ir Jus nieko negaunate.
Yra nemažai būdų, kurie įtakoja sėkmingą vartotojo patirtį, šiame straipsnyje pabandysime įvardinti kelis paprastus patarimus kaip pagerinti vartotojo patirtį:
- Prieinamumas. Dauguma žmonių naudoja mobiliuosius įrenginius nes taip daug patogiau ir greičiau. Todėl visas turinis turi būti aiškus ir gerai matomas. Kartais mygtukų paspaudimas ar slankiojimas į viršų/apačią gali būti sudėtingas. Todėl svarbu kad visa informacija būtų patogiai sudėliota vartotojo atžvilgiu.
- Menu ir navigacija turėtų būti padaryti kuo švariau ir kuo paprasčiau, kad vartotojai galėtų lengvai rasti tai, ko jiems reikia.
- Visi puslapiai turėtų būti vienodo dizaino. Kiekvienas naujas puslapis neturėtų skirtis nuo kitų. Vartotojas peržiūrėjęs du, tris puslapius pripranta prie Jūsų svetainės dizaino. Informacija turėtų būti pasiekiama padarius ne daugiau negu trys mygtukų paspaudimus, dar geriau būtų du mygtuko paspaudimai. Visos nuorodos turėtų būti veikiančios ir atidaryti veikiančius puslapius.
- Vartotoją gali atbaidyti ilgas ir sudėtingas formų užpildymas ar nepatogi registracija.
- Reikia gerai apgalvoti spalvų paletę, kurią naudosite savo svetainėje. Kai kuriuos spalvos sukelia neigiamas emocijas ar erzina. Siekiant kad vartotojai praleistų daugiau laiko Jūsų svetainėje, pasirinkite spalvas ramių ir šiltų atspalvių, tekstas turėtų būti įskaitomas ir aiškus.
- Mobiliųjų įrenginių vartotojai nori greitai gauti ar surasti informaciją. Todėl svetainė turi turėti matoma ir lengvai naudojama paieškos funkciją kiekviename puslapyje. Paieškos funkcija turėtų būti pakankamai protinga ir nuolaidi rašybos klaidoms. Ypač labai svarbu kad elektroninės parduotuvės turėtų gerą paieškos funkciją, nes vartotojams bus žymiai greičiau rasti ieškomą produktą.
Vėliau, kai jau svetainė sėkmingai paleista ir veika – tai nereiškia kad galima jau sustoti ir atsipalaiduoti, būtent dabar reikia labai kruopščiai stebėti kas vyksta su Jūsų svetaine.
Yra sakoma, kad reikia žiūrėti ne į tai ko nori vartotojas, o į tai ką jis daro. Iš vartotojo veiksmų mes galime spręsti kaip dar galėtumėme patobulinti jau esantį produktą ar sistemą. Stebėti ir analizuoti kas vyksta svetainėje galima naudojantis Google Analytics. Galima matyti kokie puslapiai yra lankomiausi, kiek laiko kokiame puslapyje praleidžia vartotojas, iš kokios šalies vartotojas peržiūri puslapį.
Norite padidinti pardavimus ar pritraukti daugiau vartotojų, galvojate sukurti svetainę ar tobulinti jau esamą, nežinote nuo ko pradėti? Susisiekite su mumis, mielai padėsime ir atsakysime į visus Jums rūpimus klausimus.