Kodėl taip svarbu turėti prisitaikančią prie įvairių mobiliųjų įrenginių svetainę?
Kodėl taip svarbu turėti prisitaikančią prie įvairių mobiliųjų įrenginių svetainę?
Šiuo metu asmeniniame gyvenime ir versle vietoj stacionarių kompiuterių ypač aktyviai yra naudojami mobilieji telefonai ir kiti mobilieji įrenginiai. Naudojantis mobiliaisiais įrenginiais galima sutaupyti laiko, pavyzdžiui nusipirkti kažką, suplanuoti maršrutą ir daug kitų įvairių dalykų nuveikti pakeliui į darbą (stovint kamštyje), laukiant susitikimo ar per pietų pertrauką. Todėl vystant verslą ar kuriant naują produktą reikia turėti šiuolaikišką, pritaikytą įvairiems mobiliems įrenginiams ir kompiuteriams svetainę. Labai svarbu, kad vartotojas atėjęs į tinklapį su nedideliu ekranu, matytų visus tinklapio elementus ir jie būtų gražiai ir tvarkingai išsidėstę.
Tai pat svarbu pastebėti, kad pirmiausiai reikėtų kurti dizainą mobiliems įrenginiams, o paskui pritaikyti jį ir kompiuteriams. Dabar yra išleidžiama labai daug įvairių mobiliųjų įrenginių. Priklausomai nuo operacinės sistemos ir įrenginio gamintojo, skiriasi ekrano tipas ir raiška. Kurti atskiras svetaines kiekvienam įrenginiui yra labai brangu ir užima daug laiko, todėl paprasčiau kurti prisitaikančią svetainę, kuri būtų tinkamai atvaizduojama visuose įrenginiuose.
Prisitaikantis išsidėstymas tampa vis svarbesniu interneto svetainių elementu, turint omenyje tai, kad naršymas mobiliuoju telefonu sudaro pusę viso vartotojų srauto internete. Ši dizaino tendencija tapo tokia reikšminga, kad išdėstymo prisitaikymas prie ekrano tapo viena iš Google paieškos variklio algoritmo dalių – interneto projektus su prisitaikančiu išdėstymu Google vertina žymiai palankiau negu neprisitaikančius. Todėl prisitaikantis dizainas yra laikomas pažangumo etalonu.
Pagrindinė prisitaikančio dizaino idėja – kad vartotojas atidaręs svetainę per įvairius įrenginius – kompiuterį, delninį kompiuterį ar mobilųjį telefoną – galėtų aiškiai ir suprantamai matyti visą turinį. Prisitaikantis svetainės dizainas nereiškia, kad svetainė turi kelias versijas, tai reiškia, kad svetainė turi vieną universalią versiją, prisitaikančią prie bet kokio ekrano dydžio. Ši idėja vadinama „turinio lyg vandens“ (fluid) idėja, pagal kurią tas pats informacijos kiekis telpa į skirtingas formas.
Pirmoji interneto svetainė, kuriai buvo sukurtas prisitaikantis dizainas priklausė automobilių gamintojui „Audi“. Ši interneto svetainė buvo paleista 2001 m., o ją sukūrė keturių dizainerių komanda – Jürgen Spangl ir Jim Kalbach (informacijos architektai), Ken Olling (dizaineris) ir Jan Hoffmann (išvaizdos kūrėjas).
Skirtumas tarp prisitaikančio (adaptive) ir reaguojančio (responsive) web dizaino
Prisitaikančio ir reaguojančio dizaino esmė ta pati – pritaikyti internetines svetaines įvairiems mobiliems įrenginiams ir įvairiems ekrano dydžiams, tai yra padaryti taip, kad vieną svetainę galima būtų pasiekti iš įvairių įrenginių (kompiuterio, delninio kompiuterio ar telefono).
Reaguojančio dizaino svetainės reaguoja į naršyklės plotį ir visi svetainės elementai prisitaiko prie esančio ekrano dydžio. Ir nesvarbu ar ekrano plotis bus 320px ar 1600px visi svetainės elementai reaguos į pločio pasikeitimą ir atitinkamai išsidėstys.
Prisitaikančio dizaino svetainės prisitaiko prie naršyklės pločio tam tikruose taškuose, tai yra kai naršyklė yra konkretaus pločio svetainės elementai prisitaiko prie to konkretaus pločio. CSS taisyklėse nurodomi konkretūs naršyklės pločiai ir nurodoma kaip svetainės elementai turėtų elgtis esant nurodytam pločiui.
Tai kuri gi pasirinkti? Nėra griežtos taisyklės kada ir ką reikia naudoti. Optimaliausias sprendimas sujungti geriausius aspektus prisitaikančio ir reaguojančio dizaino viename.
Norite pritraukti daugiau pirkėjų ar vartotojų, sukurti teigiamą vartotojo patirtį ir turėti šiuolaikišką svetainę? Sprendimas yra – prisitaikanti svetainė. Susisiekite su mumis ir mes tuo pasirūpinsime.